چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

در اين وبلاگ سعي بر اين داريم كه روش هاي پيشگير از كمر درد و روش هاي درمان كمر درد را معرفي كنيم

۹۰ درصد مردم كمردرد را تجربه مي كنند

۲۵ بازديد

۹۰ درصد مردم "كمردرد" را تجربه مي‌‌كنند/ نشستن‌هاي طولاني موجب بيرون‌زدگي ديسك كمر


فوق تخصص كنترل و درمان درد با بيان اينكه ۹۰ درصد مردم در گروه‌‌هاي سني مختلف عارضه كمردرد را تجربه مي‌‌كنند، گفت: نشستن‌هاي طولاني يك فشار مزمن براي كمر است و موجب بروز بيرون‌زدگي ديسك مي‌شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران پويا؛ دكتر حسن محمدي اظهار كرد: شايع‌‌ترين كمردردها، كشيدگي و پارگي عضلات، آرتروز و ديسك‌‌هاي كمري است و به دليل سبك زندگي امروزي 90 درصد مردم در گروه‌‌هاي سني مختلف اين عارضه را تجربه مي‌‌كنند.

وي افزود: افرادي كه به بيماري‌‌هاي عفوني و سرطان‌‌ها مبتلا مي‌‌شوند، كمردرد را بيشتر احساس مي‌‌كنند و بايد درمان‌‌هاي اساسي انجام دهند.

اين متخصص كنترل و درمان درد تصريح كرد: اختلالات ستون فقرات، بيماري ديسك بين مهره‌اي، تاندون‌ها و عضلات از علل ايجاد درد در كمر هستند و ممكن است كمردرد منشأ عصبي و درگيري اعصاب كانال نخاع داشته باشد. در بين علل كمردردها، ديسك بين مهره‌اي از شايع‌ترين علل آن است.

محمدي با بيان اينكه كمردرد مي‌تواند مشكلات زيادي را به وجود آورد و افراد را از انجام دادن فعاليت‌ها و كارهاي روزانه باز دارد، ادامه داد: بسياري از افراد هنگام مواجهه با دردكمر معمولا شروع به ماساژ دادن كمر خود مي‌كنند و نمي‌دانند كه با اين كار ممكن است به كمر و ستون فقرات خود آسيب برسانند.

اين فلوشيپ درد اضافه كرد: استراحت، بهترين درمان است و مي‌تواند كشيدگي‌ها و آسيب‌هاي مزمن ناحيه كمر را بهبود بخشد، ولي استراحت نبايد به اين معنا باشد كه فرد به طور طولاني مدت در رختخواب بماند زيرا نه تنها كمكي به كاهش درد نمي‌كند بلكه كمردرد را تشديد مي‌كند. تناسب اندام يكي از رازهاي سلامتي جسم است و تاثير بسزايي نيز در جلوگيري از ابتلا به كمردردهاي ناشي از اضافه وزن دارد و در واقع، كمردرد شايع ترين درد بين افرادي است كه از اضافه وزن رنج مي‌برند.

وي تاكيد كرد: نشستن‌هاي طولاني يك فشار مزمن براي كمر است و موجب بروز بيرون‌زدگي ديسك مي‌شود، افرادي كه مجبور به نشستن‌هاي طولاني پشت ميز هستند، حتما زماني را براي ورزش كردن و كش و قوس دادن بدن خود اختصاص دهند؛ همه افراد بايد روزانه فعاليت بدني داشته باشند.

محمدي متذكر شد: اگر با استراحت و كاهش وزن كمردرد بهبود نيافت، افراد بايد به كلينيك‌‌هاي درد مراجعه كنند و براي آنها فيزيوتراپي، ازن‌‌تراپي و ليزردرماني تجويز شود. جراحي آخرين مرحله درمان اين بيماري است.
منبع ... تسنيم

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.