پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

در اين وبلاگ سعي بر اين داريم كه روش هاي پيشگير از كمر درد و روش هاي درمان كمر درد را معرفي كنيم

نحوه پيشگيري از گردن درد هنگام استفاده از موبايل

۳۷ بازديد

نحوه پيشگيري از درد گردن هنگام استفاده از موبايل


باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: يك متخصص آسيب‌هاي ورزشي درخصوص چگونگي جلوگيري از دردهاي گردن، ديسك و آرتروز آن هنگام استفاده از موبايل توضيحاتي را ارائه كرد.

عارف سعيدي متخصص آسيب‌هاي ورزشي و مدرس دانشگاه تهران، گفت: بيشتر افراد پس از استفاده طولاني مدت از تبلت يا گوشي موبايل كه طي آن گردن به حالت خميده رو به پايين قرار دارد، دچار سوزش يا گرفتگي در ناحيه گردن مي‌شوند. در واقع اين علائم هشدارهاي جدي براي اين افراد است كه از روش مناسب براي خواندن كتاب، تماشاي تلويزيون و نگاه به گوشي موبايل استفاده ‌كنند.

او در ادامه افزود: همچنين كساني كه به حالت دراز كش و خميده بر روي مبل با گوشي موبايل خود كار مي‌كنند ضمن آسيب به گردن، ستون فقراتشان با اختلال شديد رو به رو مي‌شود.

سعيدي بيان كرد: روش صحيح به اين صورت است كه گوشي موبايل يا تبلت به طور دقيق رو به روي صورت افراد قرار بگيرد. البته براي اينكه در اين روش دست دچار خستگي و سوزش نشود حتما بايد تكيه گاهي براي زير دست قرار دهيم. در واقع بايد آرنج دست را روي تكيه گاهي مانند دسته صندلي قرار دهيم تا دست دچار خستگي و آسيب نشود. اگر از ميز كار براي استفاده از كامپيوتر يا تبلت استفاده مي‌كنيد، حتما صندلي دسته دار انتخاب كنيد.

متخصص آسيب‌هاي ورزشي گفت: چند تمرين ساده براي تقويت عضلات گردن و پشت شانه به خصوص براي دانش آموزان و دانشجويان وجود دارد كه در روزهاي استفاده از آموزش آنلاين مناسب هستند. توصيه اول و مهم به والدين است كه نحوه صحيح نشست هنگام دريافت آموزش آنلاين را به فرزندان خود آموزش دهند، زيرا استفاده از روش‌هايي مانند خميدگي زياد، دراز كش و دمر (روي شكم) مناسب نيست. بايد به اين نكته توجه داشت كه تمام افراد بايد از اين روش‌هاي نادرست فاصله بگيرند تا دچار آسيب‌هاي جدي در ناحيه ستون فقرات و گردن نشوند.

سعيدي در پايان تصريح كرد: توصيه مي‌كنيم براي پرهيز از روش‌هاي نادرست در استفاده گوشي موبايل، از قوزبند استفاده نكنيد؛ چراكه باعث ضعف پيش رونده و ناكارآمدي در عضلات مي‌شود. بهترين و مهم‌ترين توصيه براي همه سنين، استفاده از روش‌هاي اصولي و صحيح در زمان فعاليت با گوشي موبايل يا خواندن كتاب است تا از هر گونه آسيب به عضلات گردن و ستون فقرات جلوگيري شود.

منبع ... خبر انلاين

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.