جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

در اين وبلاگ سعي بر اين داريم كه روش هاي پيشگير از كمر درد و روش هاي درمان كمر درد را معرفي كنيم

مزاياي تشك طبي

۴۶ بازديد

مزاياي استفاده از تشك طبي


تهران- يكي از مسائلي كه در زمان خواب و استراحت بسيار مهم و ضروري مي باشد داشتن احساس راحتي در هنگام خواب است كه در اين مطلب به مزاياي استفاده از تشك طبي پرداخته ايم.

به گزارش خبرگزاري مهر، يكي از مسائلي كه در زمان خواب و استراحت بسيار مهم و ضروري است داشتن احساس راحتي در هنگام خواب است. اين احساس مطمئناً در افراد بسيار متفاوت است و دليل آن اين است كه نوع خوابيدن يك فرد سالم با فردي كه داراي كمردرد و يا دردهاي عضلاني هستند فرق دارد و نياز به توجه و مراقبت بيشتري دارند.

يكي از مدل‌هاي تشك طبي براي افرادي طراحي شده كه از دردهاي مفاصل رنج مي‌برند. اين نوع از تشك‌ها از فناوري‌هاي خاص براي كاهش و بهبود درد بهره ببرند.

با توجه به تحقيقاتي كه انجام شده طول عمر اين تشك‌ها ۷ سال بيشتر نيست و پس از اين مدت مي‌بايست براي خريد تشك جديد اقدام نمائيد، تشك‌هاي طبي و «اورتوپديك» داراي مزاياي زيادي هستند كه در اينجا به شرح آنها پرداخته‌ايم.

داراي درجه سفتي متناسب

با افزايش دردهاي عضلاني، كمردرد و دردهاي ستون فقرات، شركت‌هاي توليد كننده تشك طبي مانند تشك رؤيا تصميم بر اين گرفتند تا تشك‌هاي اوتوپديك را به صورت تخصصي و براي درمان اين دردها توليد و عرضه كنند. درجه سفتي اين تشك‌ها به گونه‌اي طراحي شده كه توانايي محافظت از ستون فقرات افراد را داشته باشد در صوتي كه اگر تشك خيلي نرم باشد باعث مي‌شود قسمت مياني كمر به سمت پايين كشيده شده و داخل تشك فرو رود كه اين امر باعث خم شدن ستون فقرات شده و باعث تغيير حالت غير طبيعي آن مي‌شود و در نتيجه كمر درد را به همراه دارد. از آنجا كه اين تشك‌ها سطح سفت‌تري نسبت به تشك‌هاي معمولي دارند، نياز افرادي كه خوابيدن بر روي زمين ترجيح مي‌دهند را تأمين مي‌كند.

ضمانت داشتن يك خواب راحت بر روي تشك طبي

هيچ چيز مانند مانند اعتماد به راحتي جاي خواب، انسان را به خوابيدن راغب نمي‌كند. راحت بودن جاي خواب باعث مي‌شود تا عضلات و مفاصل بتوانند استراحت كامل داشته باشند. اگر بدن شما بتواند در وضعيتي طبيعي استراحت كند كه ستون فقرات در حالتي صحيح قرار بگيرد، ماهيچه‌هاي شما مي‌توانند استراحت كنند. داشتن يك تشك متناسب با بدن هر شخص باعث مي‌شود كه ماهيچه‌هاي شما در طول شب استراحت كامل داشته باشند و تعادل را در بدن شما نگهدارند. اين امر يكي از مواردي است كه منجر به از بين رفتن حس درد و خشكي در زمان بيدار شدن مي‌شود.

با توجه به اين موضوع كه ستون فقرات بدن نقش نگه داشتن بدن هر فرد را در طول روز ايفا مي‌كند در نتيجه ضرورت تأمين سلامت آن بسيار بالا مي‌رود، اگر از تشكي استفاده مي‌كنيد كه توانايي تأمين سلامت كمر و ستون فقرات شما را ندارد بهتر است هر چه زودتر براي تعويض آن اقدام كنيد زيرا با استفاده بيشتر آن دردهاي مفصلي شما رو افزايش مي‌رود.

ساختار تشك طبي

مدل‌هاي متنوع از تشك‌هاي طبي متشكل از لايه‌هاي نگهدارنده در بازار موجود است تا با امكانات مختلفي در اختيار مصرف كنندگان قرار بگيرد شايد براي شما هم سوال باشد كه ساختار داخلي اين تشك‌ها به چه صورت است. تعدادي از اين ساختارها عبارتند از:

· فنر استاندارد (مارپيچ باز)

· فنرهاي پاكتي

· مموري فوم- اين نوع تشك مي‌تواند در حل مشكل افرادي كه داراي افرادي كه داراي دردهاي كمر و ستون فقرات هستند مفيد باشد.

· فوم ريلكس

· فوم ژل - استفاده از تشك ژل دار در حس راحتي ستون فقرات و خنكي مؤثر است

· لاتكس - تشك لاتكس به خاطر حالت فنري كه دارند مي‌توانند كمردرد را كاهش دهند.

مواد پر كننده طبيعي

داشتن تراكم فوم در ساختن تشك‌هاي طبي و «اورتوپديك» از مهمترين عوامل ساخت آن محسوب مي‌شود كه در برقراري تعادل ستون فقرات نقش بسيار زيادي دارد. در اين ميان فوم هاي با تراكم متوسط قابليت كمتري در فرم گيري بدن افراد دارند. فوم هاي با تراكم كم نيز تأثير بسيار كمي در درمان كمر درد دارند. در نتيجه اگر از دردهاي عضلاني رنج مي‌بريد پيشنهاد مي‌شود از تشك‌هايي با تراكم فوم بالا استفاده كنيد تا به روند بهبود خود كمك كرده و درد كمتري را تجربه كنيد.

محافظت از سلامتي كمر و كل بدن

هنگامي كه به استراحت مي‌پردازيد براي آنكه فشار بر ستون فقرات كم شود و وزن در كل بدن پخش شود، بايد به گونه در دراز بكشيد كه بدن در يك راستا قرار گرفته به گونه‌اي كه گردن، شانه‌ها، و قسمت‌هاي مختلف كمر محافظت شود و تقريباً صاف بخوابيد كه كل بدن با تشك در تماس باشد. زماني كه هر عضو بدن از تشك فاصله داشته باشد به علت از دست دادن محافظت تشك از بدن، باعث به وجود آمدن درهاي مفصلي مي‌شوند.

با توجه به مواردي كه در مطلب بالا ذكر شد براي افرادي كه داراي كمر درد و يا انواع دردهاي عضلاني هستند استفاده از يك تشك طبي و يا تشك «اورتوپديك» بسيار مهم و ضروري به نظر مي‌رسد

منبع... مهرنيوز

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.